1. Proponujemy naukę z elementami pedagogiki Marii Montessori:
dzieci, dzięki specjalnie przygotowanemu materiałowi dydaktycznemu, uczą się dodawania i odejmowania w zakresie przekraczającym wymagania na danym poziomie kształcenia,
umiejętności w liczeniu są wykorzystywane w codziennych praktycznych sytuacjach (podczas zabaw kulinarnych np. odważanie produktów do przygotowania ciasta itp.) – chcemy aby dzieci miały świadomość, że matematyka jest przydatna i bawiąc się jej uczyły,
poznajemy świat wieloma zmysłami, będąc w stałym kontakcie z przyrodą, przeprowadzając szereg doświadczeń, doskonaląc umiejętność wyciągania wniosków.
2. Poprzez wprowadzenie podstaw języka migowego PJM chcemy:
uczyć dzieci tolerancji wobec innych,
rozwinąć myślenie obrazowe, koordynację wzrokowo- ruchową, poznawać znaki migowe i schemat własnego ciała,
kształtować umiejętność wyciszenia i skupienia uwagi,
doskonalić umiejętności pantomimiczne wykorzystywane później podczas przygotowywanych przez dzieci przedstawieniach.
3. Pragniemy promować żeglarstwo i edukację morską uczniów wynikającą ze specyfiką położenia naszego miasta.
4. Wprowadzając "Symultaniczno-Sekwencyjną Metodę Nauki Czytania" profesor Jagody Cieszyńskiej, polegającej na globalnym czytaniu, chcemy ułatwić dzieciom lepszy start do poznawania liter i czytania. Dbamy o to, aby dzieci polubiły świat książek. Każdego dnia czytamy jedną z nich – chcielibyśmy, aby dzieci uzależniły się od czytania.
5. Pragniemy rozwijać umiejętności plastyczne dzieci proponując nowe i ciekawe techniki. Mamy nadzieję, że niejedna praca zostanie doceniona na konkursach plastycznych, w których bierzemy udział.